IBM Algorithmics Introduction to Algo Credit Administrator

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Beschreibung

This intermediate course is aimed at business oriented individuals who are part of the credit origination, credit approval, credit risk management and regulatory reporting processes within a financial institution. Basic understanding of credit risk, corporate finance and risk management principles are assumed. The Course is targeted for those with little to no experience in ACA (and its related systems).
Das Zentrum IBM präsentiert das folgende Programm, mit dem Sie Ihre Kompetenzen stärken sowie Ihre gesteckte Ziele erreichen können. In dem Kurs zu dieser Schulung gibt es verschiedene Module zur Auswahl und Sie können mehr über die angebotenen Thematiken erfahren. Einfach anmelden und Zugang zu den folgenden Themen erhaltenDas Zentrum IBM präsentiert das folgende Programm, mit dem Sie Ihre Kompetenzen stärken sowie Ihre gesteckte Ziele erreichen können. In dem Kurs zu dieser Schulung gibt es verschiedene Module zur Auswahl und Sie können mehr über die angebotenen Thematiken erfahren. Einfach anmelden und Zugang zu den folgenden Themen erhalten

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Veranstaltungsort(e)

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auf Anfrage
München
Bayern, Deutschland

Häufig gestellte Fragen

· Voraussetzungen

There are no prerequisites for this course.

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Themenkreis

Algo Credit Administrator (ACA) is a software solution that will enable a financial institution to manage a number of credit processes. For example, credit applications will be managed through the full credit approval workflow from the very beginning of the information gathering stage until the transaction has been completely discharged. Using ACA, financial institutions will be able to improve the quality and consistency of information, benefit from efficient tracking and transparency, implement effective processes to meet regulatory requirements, reduce operational risk, and thus enhance operations and customer service.

To provide participants with a Functional overview of the overall ACA data requirements and processes. To illustrate the system specific components that will allow for efficient design of the credit risk management process.

Die digitale Umgestaltung ist heute nicht mehr nur ein erklärtes Ziel – sie ist zu einem Muss im IT-Bereich geworden. Die Einführung einer Hybrid Cloud bedeutet, dass Ihre IT-Infrastruktur in drei Schlüsselbereichen weiterentwickelt wird: Integration mobiler Services, Analyse von Daten und bessere Vorhersagbarkeit von Services durch entsprechende Prozesse. Es bedeutet, die APIs zu öffnen, um Innovation zu fördern und dabei die Sicherheit und Kontrolle aufrechtzuerhalten. Es geht darum, Daten zu erfassen und in Echtzeit Erkenntnisse zu gewinnen. Und darum, bei all dem die richtigen Service-Levels zu bieten.

Zusätzliche Informationen

  • Understand the context to which ACA is used in the credit process.
  • Navigate and model data within ACA.
  • Be able to build the basic Functional Areas of the data management functionality.
  • Know how to utilize the Business Processes functionality.
  • Understand the fundamentals required to create a credit application.
  • Use the derived results from ACA to facilitate informed decision-making.


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