ICI-1 Competitive Intelligence Basics

Institute for Competitive Intelligence GmbH
In Paris (Frankreich), Sitges (Spanien), Mannheim und an 14 weiteren Standorten

1.290 
zzgl. MwSt.
Möchten Sie den Bildungsanbieter lieber direkt anrufen?
+4960... Mehr ansehen
Vergleichen Sie diesen Kurs mit ähnlichen Kursen
Mehr ansehen

Wichtige informationen

  • Praktisches Seminar
  • Fortgeschritten
  • An 21 Standorten
  • 16 Lehrstunden
  • Dauer:
    2 Tage
Beschreibung


Targeted at: Beginners in the field of competitive intelligence, market researchers, information managers, industry and business analysts.

Wichtige informationen
Veranstaltungsort(e)

Wo und wann

Beginn Lage
auf Anfrage
Bad Nauheim
Elvis-Presley-Platz 1, 61231, Hessen, Deutschland
Plan ansehen
auf Anfrage
Bangalore
Bangalore, Karnataka, Indien
Plan ansehen
auf Anfrage
Barcelona
Rambla de Catalunya 76, Barcelona, Spanien
Plan ansehen
auf Anfrage
Beirut
Beirut, Libanon
Plan ansehen
auf Anfrage
Boulogne Billancourt
33 Avenue Edouard Vailant, 92100, (75) Paris, Frankreich
Plan ansehen
Alle ansehen (21)

Was lernen Sie in diesem Kurs?

Competitive Intelligence Basics
Use of Analytical Tools
Conduct Research
Master Information Overload

Dozenten

Rainer Michaeli
Rainer Michaeli
Er ist Dozent an der FH Darmstadt und FH Anhalt mit Lehraufträgen für

1993 gründete Rainer Michaeli DIE DENKFABRIK GmbH, eine Unternehmensberatung, die sich auf Competitive-Intelligence-Dienstleistungen und Strategie-Consulting spezialisiert hat. Er ist Dozent an der FH Darmstadt und FH Anhalt mit Lehraufträgen für Competitive Intelligence. Rainer Michaeli ist Regionalgruppenleiter Rhein/Main der SCIP (Society of Competitive Intelligence Professionals; http://www.scip.org/), dem globalen Verband der Markt- und Wettbewerbsforscher.

Themenkreis

Achieving competitive advantage through systematic competitor and market analysis In times of increasing competition and complex, fast-moving competitive environments, it is important to be one step ahead of the competition. Businesses have to anticipate the activities of their competitors when developing their strategic positioning.Competitive analyses are essential to the successful development of corporate strategy, conducting anticipatory strategy planning and gaining a measurable competitive advantage. Competitive Intelligence, which brings in a systematic analysis process, adds the decisive edge to strategy.

Highlights:

  • The value of Competitive Intelligence (CI) for your business
  • Analysis of one's own company: Where are we now and where do we intend to go?
  • Handling the information overload and testing the quality of data
  • Analytical methods to determine the competitive and market situation
  • Successful implementation of a CI system in a business

Zusätzliche Informationen

Prices: $ 1590 (excl. VAT); INR 44000 (excl. VAT); GBP 1190 (excl. VAT);
Max. number of participants: 15

Vergleichen Sie diesen Kurs mit ähnlichen Kursen
Mehr ansehen