ICI-21 Analysis of Competitor´s Strategies

Institute for Competitive Intelligence GmbH
In London (Grossbritannien)

690 
zzgl. MwSt.
Möchten Sie den Bildungsanbieter lieber direkt anrufen?
+4960... Mehr ansehen
Vergleichen Sie diesen Kurs mit ähnlichen Kursen
Mehr ansehen

Wichtige informationen

  • Praktisches Seminar
  • Anfänger
  • London (Grossbritannien)
  • 8 Lehrstunden
  • Dauer:
    1 Tag
Beschreibung


Targeted at: CI strategists, business developers, strategic market researchers, CEOs, strategy consultants, entrepreneurs, heads of business units.

Wichtige informationen
Veranstaltungsort(e)

Wo und wann

Beginn Lage
auf Anfrage
London
24 Eversholt Street, NW1 1AD, London, Grossbritannien
Plan ansehen

Was lernen Sie in diesem Kurs?

Analyze Competitors from Six Perspectives
Evaluate Strategy
Reaction Profiles

Dozenten

Rainer Michaeli
Rainer Michaeli
Dozent an der FH Darmstadt und FH Anhalt mit Lehraufträgen für Competi

Geschäftsführender Gesellschafter DIE DENKFABRIK, Gesellschaft für Technologie- und Wirtschaftsberatung mbH” und Vorstandsmitglied der SCIP (2003 bis 2005). 1993 gründete Rainer Michaeli DIE DENKFABRIK GmbH, eine Unternehmensberatung, die sich auf Competitive-Intelligence-Dienstleistungen und Strategie-Consulting spezialisiert hat. Er ist Dozent an der FH Darmstadt und FH Anhalt mit Lehraufträgen für Competitive Intelligence. Rainer Michaeli ist Regionalgruppenleiter Rhein/Main der SCIP (Society of Competitive Intelligence Professionals; ....

Themenkreis

The six perspectives of strategy reengineering

The most celebrated of CI analyses is the analysis of competitor strategies. This workshop looks at the companies within the competitor peer group and how to analyze them from six perspectives. These sub-analyses are then integrated into one strategy evaluation.

Once competitors’ strategies are known, a company can develop its strategy accordingly to achieve long-term competitive advantage.

This therefore enables the company to avoid any surprises caused through competitors’ activities. In this way, an understanding of the internal view of the competitor is built up. It is possible to derive competitors’ future reactions through reaction profiles, and build up competitor scenarios and war gaming, for example.

The participants will carry out a complete competitor analysis on the basis of a case study.

Highlights:

  • Definition of a peer group
  • Perspectives of the competitor strategy analysis
  • Perspectives of the competitor strategy analysis
  • Visualization and reporting of competitor's strategies
  • Case study

Zusätzliche Informationen

Prices: $ 850 (excl. VAT); INR 22000 (excl. VAT); GBP 595 (excl. VAT);
Max. number of participants: 15

Vergleichen Sie diesen Kurs mit ähnlichen Kursen
Mehr ansehen