ICI-26 Psychology of Intelligence Analysis

Institute for Competitive Intelligence GmbH
In London (Grossbritannien), Boulogne Billancourt (Frankreich), Barcelona (Spanien) und an 2 weiteren Standorten

690 
zzgl. MwSt.
Möchten Sie den Bildungsanbieter lieber direkt anrufen?
+4960... Mehr ansehen
Vergleichen Sie diesen Kurs mit ähnlichen Kursen
Mehr ansehen

Wichtige informationen

  • Praktisches Seminar
  • Mittelstufe
  • An 5 Standorten
  • 8 Lehrstunden
  • Dauer:
    1 Tag
Beschreibung

People who should attend: CI analysts, employees enterprise development, market researcher business developers, market researchers, assistant of the management, advisers, product managers

Wichtige informationen
Veranstaltungsort(e)

Wo und wann

Beginn Lage
auf Anfrage
Bad Nauheim
Elvis-Presley-Platz 1, 61231, Hessen, Deutschland
Plan ansehen
auf Anfrage
Barcelona
Rambla de Catalunya 76, Barcelona, Spanien
Plan ansehen
auf Anfrage
Boulogne Billancourt
33 Avenue Edouard Vailant, 92100, (75) Paris, Frankreich
Plan ansehen
auf Anfrage
London
24 Eversholt Street, NW1 1AD, London, Grossbritannien
Plan ansehen
auf Anfrage
Prague
Evropská 15, 16041, Hlavni Mesto Praha, Tschechische Republik
Plan ansehen

Was lernen Sie in diesem Kurs?

Intelligence analysis
Techniques to avoid mistakes with information collection

Dozenten

Prof. Dr. Bernd Jörs
Prof. Dr. Bernd Jörs
Betriebswirtschaft

Prof. Dr. Jörs hält eine Professur für Betriebswirtschaftslehre mit den Schwerpunkten "Information Engineering and Management, Informationsbetriebswirtschaftslehre und Controlling" an der Fachhochschule Darmstadt. Ebenso ist er im Rahmen der betrieblichen Führungskräfteausbildung der Deutschen Telekom AG für Managementlehre, Planungstechniken, Rechnungswesen/Controlling und Allgemeine BWL zuständig.

Themenkreis

Techniques to avoid mistakes with information collection, -analysis, -reporting and decision making Information for CI analysis comes from multiple sources that have different references and come in many forms of media, closeness, and familiarity to the analyst. Credibility, time sequence, and relevance of the information is difficult to determine directly and changes constantly during the course of the research. Furthermore, conflicting information as well as misinformation is part of the everyday work of a CI analyst. To be able to generate high quality results, despite these potential cognitive perception mistakes and biases, the CI analyst has to be able to reliably use preventive tools and techniques for avoiding mistakes.

Highlights:

  • Perceptional mistakes with information processing and analysis
  • Cognitive biases with data analysis
  • Mistakes with Intelligence reporting
  • Typical decision making mistakes
  • Methods to avoid typical Intelligence mistakes

http://www.institute-for-competitive-intelligence.com/ici-workshops/ici-26-psychology-of-intelligence-analysis?utm_source=ICI&utm_medium=Seminarportal&utm_campaign=emagister

Zusätzliche Informationen

For individual workshops deduct 5% from total fees if you register 40 days in advance.

Vergleichen Sie diesen Kurs mit ähnlichen Kursen
Mehr ansehen