ICI-4 Online Research (Open Source Intelligence)
Seminar
In Butzbach, Mannheim, London (Grossbritannien) und an 2 weiteren Standorten
Beschreibung
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Kursart
Praktisches Seminar
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Niveau
Fortgeschritten
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Ort
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Unterrichtsstunden
16h
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Dauer
2 Tage
Targeted at: Beginners in the field of competitive intelligence, professional researchers, analysts, information brokers, and journalists.
Standorte und Zeitplan
Lage
Beginn
Beginn
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Meinungen
Themen
- Retrieval of Relevant Data
- Informattion Media and Research Strategies
Dozenten
Arthur Weiss
Competitive Intelligence und Market Intelligence
Vorher war er als europäischer Marketing-Information-Manager bei einem führenden Informationsdienstleistungsunternehmen tätig. Als Competitive-Intelligence-Spezialist spricht er regelmäßig auf Konferenzen und Tagungen. Weiterhin hat er zahlreiche Artikel in verschiedenen Publikationen verfasst. Arthur Weiss lehrt Marktforschung für das CIM Advanced Certificate für Marketing an der Thames-Valley-Universität. Er ist SCIP-Mitglied und zugelassener Marketer am UK Chartered Institute of Marketing.
Inhalte
The most important competence of Competitive Intelligence and market researchers is retrieval of relevant data. Even professionals tend to act on the next best results given by search engines like Google. Comprehensive and thorough results cannot be expected this way.
Learn the principles of secondary research from initial determination of the research problem to the presentation of results. The specifics of different information media and research strategies are shown with live demonstrations, reinforced with exercises.
This workshop is geared towards professional researchers, analysts, information brokers and journalists, who regularly search for market, competitor, financial or technological information.
Highlights:
- Organizing the research process
- Searching the internet
- Using online databases
- Case study
Zusätzliche Informationen
Max. number of participants: 15
ICI-4 Online Research (Open Source Intelligence)