ICI-4 Online Research (Open Source Intelligence)

Institute for Competitive Intelligence GmbH
In Butzbach, Mannheim, London (Grossbritannien) und an 2 weiteren Standorten

1.290 
zzgl. MwSt.
Möchten Sie den Bildungsanbieter lieber direkt anrufen?
+4960... Mehr ansehen
Vergleichen Sie diesen Kurs mit ähnlichen Kursen
Mehr ansehen

Wichtige informationen

  • Praktisches Seminar
  • Fortgeschritten
  • An 5 Standorten
  • 16 Lehrstunden
  • Dauer:
    2 Tage
Beschreibung


Targeted at: Beginners in the field of competitive intelligence, professional researchers, analysts, information brokers, and journalists.

Wichtige informationen
Veranstaltungsort(e)

Wo und wann

Beginn Lage
auf Anfrage
Bangalore
Bangalore, Karnataka, Indien
Plan ansehen
auf Anfrage
Butzbach
Korngasse 9, 35510, Hessen, Deutschland
Plan ansehen
auf Anfrage
Chicago
Illinois, USA
Plan ansehen
auf Anfrage
London
24 Eversholt Street, NW1 1AD, London, Grossbritannien
Plan ansehen
auf Anfrage
Mannheim
Baden-Württemberg, Deutschland
Plan ansehen

Was lernen Sie in diesem Kurs?

Retrieval of Relevant Data
Informattion Media and Research Strategies

Dozenten

Arthur Weiss
Arthur Weiss
Competitive Intelligence und Market Intelligence

Vorher war er als europäischer Marketing-Information-Manager bei einem führenden Informationsdienstleistungsunternehmen tätig. Als Competitive-Intelligence-Spezialist spricht er regelmäßig auf Konferenzen und Tagungen. Weiterhin hat er zahlreiche Artikel in verschiedenen Publikationen verfasst. Arthur Weiss lehrt Marktforschung für das CIM Advanced Certificate für Marketing an der Thames-Valley-Universität. Er ist SCIP-Mitglied und zugelassener Marketer am UK Chartered Institute of Marketing.

Themenkreis

The most important competence of Competitive Intelligence and market researchers is retrieval of relevant data. Even professionals tend to act on the next best results given by search engines like Google. Comprehensive and thorough results cannot be expected this way.
Learn the principles of secondary research from initial determination of the research problem to the presentation of results. The specifics of different information media and research strategies are shown with live demonstrations, reinforced with exercises.
This workshop is geared towards professional researchers, analysts, information brokers and journalists, who regularly search for market, competitor, financial or technological information.

Highlights:

  • Organizing the research process
  • Searching the internet
  • Using online databases
  • Case study

Zusätzliche Informationen

Prices: $ 1590 (excl. VAT); INR 44000 (excl. VAT); GBP 1190 (excl. VAT);
Max. number of participants: 15

Vergleichen Sie diesen Kurs mit ähnlichen Kursen
Mehr ansehen