EMAGISTER CUM LAUDE
EMAGISTER CUM LAUDE
IUBH University of Applied Sciences

Bachelor Hotel & Restaurant Management

4.3 fantastisch 3 Meinungen
IUBH University of Applied Sciences
In Killarney (Irland)
  • IUBH University of Applied Sciences

8.875 
PREMIUM-KURS
Möchten Sie den Bildungsanbieter lieber direkt anrufen?
40284... Mehr ansehen

Wichtige informationen

Tipologie Bachelor
Ort Killarney (Irland)
Dauer 3 Jahre
Beginn nach Wahl
Credits 180
  • Bachelor
  • Killarney (Irland)
  • Dauer:
    3 Jahre
  • Beginn:
    nach Wahl
  • Credits: 180
Beschreibung

Do you dream of managing your own hotel and restaurant? Do you want to combine practice and theory in order to be perfectly prepared in the hotel industry? This bachelor in Hotel & Restaurant Management is a great opportunity for you to reach your objectives and to acquire all the necessary knowledge to perfectly manage your hotel. The IUBH Unversity of Applied Sciences provides all the necessary information regarding this bachelor via emagister.de.

Within the Hotel and Restaurant Management programme you can start your career right away, because it combines perfectly practice-oriented coursework with practical experience on the job. This ideal combination allows you to acquire knowledge not only thorugh books, but directly while working.

As a bachelor student in Hotel & Restaurant Management you will get a detailed overwiew in the areas of Kitchen & Restaurant, Front Office & Rooms Division as well as hotel management. Furthermore, you will gain relevant practical experience during the main tourist season from May to September. You complete your studies within three years and will be well-prepared for the challenges of the hotel industry thanks to the optimal combination of practice and theory.

Are you interested? Please do not hesitate to contact the IUBH for more information on this bachelor!

Einrichtungen (1)
Wo und wann
Beginn Lage
nach Wahl
Killarney
Kerry, Irland
Karte ansehen
Beginn nach Wahl
Lage
Killarney
Kerry, Irland
Karte ansehen

Häufig gestellte Fragen

· Welche Ziele werden in diesem Kurs verfolgt?

After graduation, you have a wide range of possibilities for starting your career. Potential employers include international hotel chains, holiday and club resorts, conference and trade fair organisers, business consultancies or specialised service providers in the hospitality industry. As a manager in a hotel company, for example you will work in human resources, the front office or, after a few years of professional experience, in strategic management. You calculate prices, ensure excellent service quality and create conceptual plans for the hotel’s further development. You can also work in the areas of marketing, sales and public relations or specialise in food & beverages.

Meinungen

4.5
fantastisch
Kursbewertung
100%
Empfehlung der User
4.5
ausgezeichnet
Anbieterbewertung

Meinungen über diesen Kurs

S
Sabrina
4.0 04.12.2017
Das Beste: Es sind mittlerweile drei Jahre an der IUBH vergangen und meine Erfahrungen haben sich in dieser Zeit verändert. Es sind viele internationale Studierende an der Uni, weshalb der Name dadurch nun Programm ist. Positiv ist, dass man jetzt viele andere Kulturen kennenlernen kann, aber mun auch aus seinem eigenen Schatten dadurch heraustreten. Bezüglich des Studiums an sich hat sich insgesamt kaum etwas verändert. Die Professoren sind, abgesehen von ein paar Ausnahmen, die es immer gibt, fachlich sehr kompetent und bringen viele Erfahrungen aus der Praxis mit. Auch in der Freizeit gibt es immer eine Menge zu tun, wie z.B. Studentenvereine, und untereinander herrscht eine große Hilfsbereitschaft. Ich habe hier durch mein Studium Freunde fürs Leben gefunden und es war auch die beste Zeit meines Lebens.
Zu verbessern: /
Würden Sie diesen Kurs weiterempfehlen?: Ja
Hat Ihnen diese Meinung geholfen? Ja (0)
L
Leonie
4.0 15.01.2017
Das Beste: Meiner Meinung nach bietet der Studiengang eine perfekte Mischung aus Praxis und Theorie. Es wird nicht nur BWL behandelt, sondern auch Mal Wein probiert, Sushi gemacht oder gelernt, wie die Teller zum Tisch zu tragen sind. Insgesamt werden die Vorlesungen von den Professoren überwiegend sehr interessant gestaltet.
Zu verbessern: /
Würden Sie diesen Kurs weiterempfehlen?: Ja
Hat Ihnen diese Meinung geholfen? Ja (0)
E
Ehemaliger Student
5.0 19.06.2016
Das Beste: Ich bereue bis heute nicht, mich für ein Studium an der IUBH entschieden zu haben. Deswegen beginne ich auch im nächsten Semester den Master hier. Das Campusleben ist einfach klasse und Dozenten sind immer erreichbar und sehr hilfsbereit. Jederzeit würde ich mich wieder für diese Uni entscheiden!
Zu verbessern: /
Würden Sie diesen Kurs weiterempfehlen?: Ja
Hat Ihnen diese Meinung geholfen? Ja (0)
*Erhaltene Meinungen durch Emagister & iAgora

Erfolge des Zentrums

2018

Wie bekomme ich das CUM-LAUDE-Siegel?

Sämtlich Kurse sind auf dem neuesten Stand

Die Durchschnittsbewertung liegt über 3,7

Mehr als 50 Meinungen in den letzten 12 Monaten

Dieses Bildungszentrum ist seit 7 Mitglied auf Emagister

Was lernen Sie in diesem Kurs?

Management
Hotel Industry
Kitchen Management
Marketing
Financial Accounting
Restaurant Management
Room Division Management
Financial Management
Management and Cost Accounting
Consumer Behaviour
Business Communication
Legal Aspects in Hospitality
Hospitality
Hotel Development
Facilities Management
Hospitality Sales and eCommerce
Managing Sustainability in Hotels
Hotel Operations Analysis
The Hospitality Entrepreneur
Project management

Themenkreis

Order of Study - Overview

1. Term
  • Introduction to Hotel Industry
  • Kitchen Management
  • Principles of Service Operations and Organization
  • Principles of Marketing
  • Principles of Human Resource Management
  • Principles of Research and Academic Writing
2. Term
  • Financial Accounting
  • Restaurant Management
  • Practical Training F&B
  • Business Statistics
  • Electives (1 out of 2): Computer Training, Management of Tour Operation & Travel Services
3. Term
  • Internship I | practical work + projekt work
4. Term
  • Room Division Management
  • Financial Management
  • Management and Cost Accounting
  • Consumer Behaviour
  • Business Communication
5. Term
  • Revenue Management
  • Microeconomics
  • Macroeconomics
  • Business and Marketing Research
  • Legal Aspects in Hospitality
6. Term
  • Internship II | practical work + projekt work
7. Term
  • Hotel Development and Facilities Management
  • Hospitality Sales and eCommerce
  • Hotel Operations Analysis
  • Managing Sustainability in Hotels
  • Service Project Management
8. Term
  • Hospitality Project
  • The Hospitality Entrepreneur
  • Electives (1 out of 2): Destination Management & Marketing, STR Certification in Hotel Industry Analytics (CHIA)
9. Term
  • Internship III | practical work + projekt work
  • Bachelor Thesis