EMAGISTER CUM LAUDE
EMAGISTER CUM LAUDE
IUBH University of Applied Sciences

Bachelor International Marketing Management

4.0 1 Meinung
IUBH University of Applied Sciences
In Bad Honnef
  • IUBH University of Applied Sciences

4.990 
PREMIUM-KURS
Möchten Sie den Bildungsanbieter lieber direkt anrufen?
40284... Mehr ansehen

Wichtige informationen

Tipologie Bachelor
Ort Bad honnef
Dauer 6 Semesters
Beginn nach Wahl
Credits 180
  • Bachelor
  • Bad honnef
  • Dauer:
    6 Semesters
  • Beginn:
    nach Wahl
  • Credits: 180
Beschreibung

Do you dream of expressing your creativity in the field of marketing, of developing marketing strategies or advertising campaigns and of increasing for example the sale of products via online-marketing? This bachelor in International Marketing Management is a great opportunity for you to reach your objectives and to acquire all the necessary knowledge to guarentee the corporate success in the long run. The IUBH Unversity of Applied Sciences provides all the necessary information regarding this bachelor via emagister.de.

During your studies you will get to know all the different marketing instruments as well as marketing goals and strategies. Apart from that, you will learn how to perfectly reach each target group focussing on which measures to take and you will deal with all kinds of distribution or communication channels.

As a bachelor student in International Marketing Management you will be prepared to operate as a creative marketing specialist nationally and internationally. Expect a very diverse future working field! Start your marketing career for example in project management, corporate communication, marketing research or public relations. This sector, particularly in the digital economy, is growing steadily and consequently offers great career prospects.

Are you interested? Please do not hesitate to contact the IUBH for more information on this bachelor!

Wichtige informationen

Preis für Emagister-Nutzer: EU Students: € 4,990 Int. Students: € 5,890

Einrichtungen (1)
Wo und wann
Beginn Lage
nach Wahl
Bad Honnef
Mülheimer Straße 38, 53604, Nordrhein-Westfalen, NRW, Deutschland
Karte ansehen
Beginn nach Wahl
Lage
Bad Honnef
Mülheimer Straße 38, 53604, Nordrhein-Westfalen, NRW, Deutschland
Karte ansehen

Häufig gestellte Fragen

· Welche Ziele werden in diesem Kurs verfolgt?

University graduates with relevant knowledge in the area of marketing are sought after virtually everywhere: in agencies, companies from every sector that operate nationally and internationally, and consulting firms.

Meinungen

4.0
Kursbewertung
100%
Empfehlung der User
4.5
ausgezeichnet
Anbieterbewertung

Meinungen über diesen Kurs

L
Luisa
4.0 15.03.2018
Das Beste: Mir ist es zur Zeit nicht möglich an einer "normalen" Universität zu studieren, da ich an einer chronischen Krankheit leide. Deshalb ist die IUBH für mich eine wirklich tolle Alternative, da es viele verschiedene Möglichkeiten gibt, die Inhalte des Studiums zu lernen. Zum Beispiel: Skripts, Vodcasts, Podcasts, Live Tutorien, etc... Wirklich eine klasse Sache, wenn man von zu Hause aus arbeiten mag!
Zu verbessern: /
Würden Sie diesen Kurs weiterempfehlen?: Ja
Hat Ihnen diese Meinung geholfen? Ja (0)
*Erhaltene Meinungen durch Emagister & iAgora

Erfolge des Zentrums

2018

Wie bekomme ich das CUM-LAUDE-Siegel?

Sämtlich Kurse sind auf dem neuesten Stand

Die Durchschnittsbewertung liegt über 3,7

Mehr als 50 Meinungen in den letzten 12 Monaten

Dieses Bildungszentrum ist seit 7 Mitglied auf Emagister

Was lernen Sie in diesem Kurs?

Management
Marketing Management
Marketing
Intercultural communication
Project management
Financial Accounting
Business & Marketing Research
Consumer Psychology & Behaviour
Organisational behaviour
Management & Cost Accounting
Pricing
Sales & Distribution
Marketing Communications
Current Issues in Marketing
Marketing Controlling
Customer Relationship Marketing
Online Marketing
Sales
Entrepreneurship

Themenkreis

The International Marketing Management degree programme has a business administration focus, and is at the same time practice oriented and of high topical importance: Case studies, group projects, field trips and an integrated internship ensure direct practical relevance.

Order of study - Overview

1. Semester
  • Statistics
  • Academic Research I
  • Marketing
  • Human Resources
  • Service Operations & Organisation
  • Intercultural Communication
  • Service Project Management
  • Financial Accounting
2. Semester
  • Business & Marketing Research
  • Consumer Psychology & Behaviour
  • Organisational Behaviour
  • Financial Management
  • Management & Cost Accounting
  • Mathematics
  • Computer Analysis
3. Semester
  • Macroeconomics
  • Microeconomics
  • German Law
  • International Law
  • Pricing
  • Sales & Distribution
  • Marketing Communications
  • Current Issues in Marketing
4. Semester
  • Internship in Germany or Abroad
5. Semester
  • Business Communication
  • Business & Marketing Research
  • Marketing Controlling
  • Customer Relationship Marketing
Specialisations (excerpt):
  • Communication
  • Online Marketing
  • Sales
  • or: optional Semester Abroad
6. Semester
  • Entrepreneurship & New Venture Management
  • Strategic Marketing Management
  • Academic Research II
  • International Marketing Project
  • Bachelor Thesis & Colloquium