Global Sales and Marketing

Fachhochschule Oberösterreich
In Steyr (Österreich)

Kostenlos
Möchten Sie den Bildungsanbieter lieber direkt anrufen?
00 43... Mehr ansehen
Vergleichen Sie diesen Kurs mit ähnlichen Kursen
Mehr ansehen

Wichtige informationen

  • Master
  • Steyr (Österreich)
  • Dauer:
    4 Semesters
  • Wann:
    Freie Auswahl
Beschreibung

Österreichs Exportwirtschaft setzt erfolgreich internationale Standards - vor allem auf dem Gebiet von Industrieanlagen, Maschinen und technischen Gütern. Dadurch entsteht vermehrt Bedarf an qualifizierten Verkaufs- und Marketing-ManagerInnen. Das Master-Studium "Global Sales and Marketing" (GSM) bereitet Sie gezielt darauf vor, den Vertrieb und das Marketing in internationalen Firmen zu entwickeln und zu managen.

Das Studium wird zu 100 % in englischer Sprache abgehalten.

"Interkulturelles Management" ist neben der Lehre auch Thema von Forschungsprojekten.

Weitere Informationen: www.fh-ooe.at/gsm-master

Wichtige informationen
Veranstaltungsort(e)

Wo und wann

Beginn Lage
Freie Auswahl
Steyr
Wehrgrabengasse 1–3, 4400, Oberösterreich, Österreich
Plan ansehen

Häufig gestellte Fragen

· Voraussetzungen

Abgeschlossenes Bachelor- oder Masterstudium mit betriebswirtschaftlichen Hintergrund.

Was lernen Sie in diesem Kurs?

Sales Management
B2B Marketing
Führungskompetenz

Dozenten

FH-Prof. DI Dr. Margarethe Überwimmer
FH-Prof. DI Dr. Margarethe Überwimmer
Internationales Marketing und Vertriebsmanagement

Themenkreis

Austria’s export economy has succeeded in setting international standards in many fi elds, notably in industrial plants, machinery and technical goods. These global operations generate a high demand for suitably qualifi ed sales and marketing personnel. The geographical focus of the degree programme is on emerging markets.

Career profile

The Master’s degree programme Global Sales and Marketing equips the students to DEVELOP and MANAGE future sales, sales management and marketing activities for international companies. For such managers, it is essential to be aware of cross-cultural challenges created by the globalisation of the world economy. A typical job description would be a management position in a foreign subsidiary of a European company. This might include the post of product manager, key account manager or marketing and sales manager. In addition, the course offers an excellent basis for entrepreneurs wishing to set up their own company.

Focus of Studies

Sales and Sales Management: ability to conceptualize, evaluate, push forward and control strategic sales decisions.
B2B Marketing: ability to develop and push forward strategic marketing concepts for investment goods including background challenges of a cross-cultural character.
Cross-cultural Sales and Management: profound introduction to cultural differences and similarities around the globe in order to be able to react in a professional way when faced with challenges of this kind.
Practical Skills: we connect the complex structure of the scientific background needed with the immediate application in real industrial life, especially in emerging markets.
Management/Leadership Skills: a special module with the chance to develop good insights into management and leadership challenges of an international job profile.

Zusätzliche Informationen

Preisinformation: Für Studien an der FH Oberösterreich werden derzeit KEINE Studiengebühren eingehoben. 
Maximale Teilnehmerzahl: 35

Vergleichen Sie diesen Kurs mit ähnlichen Kursen
Mehr ansehen