ICI-6 Fundamental Competitive Intelligence Analysis Methods

Institute for Competitive Intelligence GmbH
In London (Grossbritannien), Bangalore (Indien), Chicago (USA) und 1 weiterer Standort

1.290 
zzgl. MwSt.
Möchten Sie den Bildungsanbieter lieber direkt anrufen?
+4960... Mehr ansehen

Wichtige informationen

  • Praktisches Seminar
  • Anfänger
  • An 4 Standorten
  • 16 Lehrstunden
  • Dauer:
    2 Tage
Beschreibung


Targeted at: Beginners in the field of competitive intelligence, market researchers, information managers, industry and business analysts.

Wichtige informationen
Veranstaltungsort(e)

Wo und wann

Beginn Lage
auf Anfrage
Bangalore
Bangalore, Karnataka, Indien
Plan ansehen
auf Anfrage
Chicago
Illinois, USA
Plan ansehen
auf Anfrage
London
24 Eversholt Street, NW1 1AD, London, Grossbritannien
Plan ansehen
auf Anfrage
São Paulo
Sao Paulo, Brasilien
Plan ansehen

Was lernen Sie in diesem Kurs?

SWOT
Industry Analysis
Profiling
Analysis of Competing Hypothesis

Dozenten

Rainer Michaeli
Rainer Michaeli
Dozent an der FH Darmstadt und FH Anhalt mit Lehraufträgen für Competi

Geschäftsführender Gesellschafter DIE DENKFABRIK, Gesellschaft für Technologie- und Wirtschaftsberatung mbH” und Vorstandsmitglied der SCIP (2003 bis 2005). 1993 gründete Rainer Michaeli DIE DENKFABRIK GmbH, eine Unternehmensberatung, die sich auf Competitive-Intelligence-Dienstleistungen und Strategie-Consulting spezialisiert hat. Er ist Dozent an der FH Darmstadt und FH Anhalt mit Lehraufträgen für Competitive Intelligence. Rainer Michaeli ist Regionalgruppenleiter Rhein/Main der SCIP (Society of Competitive Intelligence Professionals; ....

Themenkreis

In this workshop, the fundamental analysis methods of Competitivce Intelligence analysis are taught and practiced with examples. Command of these analysis methods is a prerequisite for all subsequent "higher-order" analytical processes. To plan efficient Competitive Intelligence projects, it is necessary to provide the data required for each analytical tool, and is only possible if one has acquired at least working knowledge of Competitive Intelligence analysis methods.

Highlights:

  • SWOT (Strengths/Weaknesses/ Opportunities/Threats)
  • 5 forces industrial structure analysis/strategic groups, according to Michael Porter
  • Competitor profiles
  • Portfolio Analysis
  • Analysis of competing hypothesis (ACH)

Zusätzliche Informationen

Prices: $ 1590 (excl. VAT); INR 44000 (excl. VAT); GBP 1190 (excl. VAT);
Max. number of participants: 15