New in leadership role: from colleague to boss
Seminar
In München, Stuttgart, Köln und an 4 weiteren Standorten
Beschreibung
-
Kursart
Seminar
-
Ort
-
Unterrichtsstunden
15h
-
Dauer
2 Tage
From within the team to being the manager of the team: with your new position you are facing numerous challenges. You now need to lead your former colleagues. At the same time, you need to fulfil the expectations and objectives from higher management. In order to enable your direct reports to reach their objectives and in order to empower and motivate your direct reports, you need to know which behaviors and strategy are key. Right from the beginning. Master the transition optimally so that you position yourself as a leader successfully as soon as possible.
Practice your new role together with other line managers facing similar challenges. Learn how to define yourself in your new role as line manager.
YOUR NEW LEADERSHIP ROLE
master the transition: what tasks and challenges are you facing? Learn about different leadership styles and how to use them situationally
develop your own leadership style
CRUCIAL LEADERSHIP TOOLS
agreement on goals and goal conversations
One-on-Ones as important leadership tool
clarify expectations on both sides, secure acceptance
CHALLENGING SITUATIONS
first 100 days: avoid typical mistakes
from colleague to boss: potential difficulties imminent to role transition
how to delegate to former colleagues
balance between trust and control
leadership communication in difficult situations: giving and receiving feedback
diagnosing, analyzing and resolving conflicts
do’s and dont’s
FOSTER PERFORMANCE
foster your direct reports’ potential: bringing the best out of everyone
motivation: what triggers your direct reports?
Standorte und Zeitplan
Lage
Beginn
Beginn
Beginn
Beginn
Beginn
Beginn
Beginn
Beginn
Meinungen
Themen
- Leadership
- Challenge
- Performance
- Motivation
- Agreement
- One-on-Ones
- Secure acceptance
- Successfully
- Expectations
- Difficulties
Dozenten
wird noch genannt
Führung
Inhalte
Sie entscheiden über das Thema, die Ziele und die Inhalte des Trainings. Sie definieren Ihre Schwerpunkte und Themen, wir schneidern die Seminarinhalte auf Ihre Anforderungen zu. Selbstverständlich ist eine Kombination aus verschiedenen Seminarthemen möglich.
Sie entscheiden, wann das Training stattfindet. Das Training berücksichtigt Ihre zeitlichen Vorgaben. Die Durchführung kann ohne Aufpreis auch am Wochenende stattfinden, das sichert Ihnen den gewohnten Arbeitsfluss in Ihrem Unternehmen unter der Woche.
Sie entscheiden über die konkrete Umsetzung. Unsere Methodik orientiert sich an Ihren Mitarbeitern und Ihren Zielen: Training, Coaching am Arbeitsplatz oder Workshop. Ihre Praxis steht bei unserer Arbeit im Mittelpunkt.
Gut kalkulierbar, im Festpreis sind enthalten
- detaillierte Seminarunterlagen, Schreibblöcke und Stifte
- qualifiziertes Teilnehmerzertifikat
- sämtliche Reisekosten und Spesen des Trainers
- Teilnehmerzahl bis 10 Personen
- Unser Tagessatz: 1.000 € - 1.900 € zzgl. MwSt.
New in leadership role: from colleague to boss