Strategic Management

ISM ACADEMY GmbH
In Dortmund und Castrop-Rauxel

1.230 
zzgl. MwSt.
Möchten Sie den Bildungsanbieter lieber direkt anrufen?
23197... Mehr ansehen
Vergleichen Sie diesen Kurs mit ähnlichen Kursen
Mehr ansehen

Wichtige informationen

Beschreibung

The strategy of a company has to focus on the Key Success Factors and the relevant value drivers. Strategic Management should stimulate and generate value and the overall company growth, as well as optimising core competences and processes. Therefore this should be able to give firms improved high performance.

Wichtige informationen
Veranstaltungsort(e)

Wo und wann

Beginn Lage Uhrzeiten
auf Anfrage
Castrop-Rauxel
Dortmunder Straße 55, 44575, Nordrhein-Westfalen, NRW, Deutschland
Plan ansehen
-
18.September 2017
Castrop-Rauxel
Dortmunder Straße 55, 44575, Nordrhein-Westfalen, NRW, Deutschland
Plan ansehen
02.März 2017
Dortmund
Lindemannstrasse 88, 44137, Nordrhein-Westfalen, NRW, Deutschland
Plan ansehen

Häufig gestellte Fragen

· Welche Ziele werden in diesem Kurs verfolgt?

Develop the strategy of firms. Continuous realignment of strategy in order to fulfill the overall growth of the firm. Understanding the phases of the strategic process, Key Success Factors (KFIs) for successful implementation.

· An wen richtet sich dieser Kurs?

Junior executives, Managers

· Worin unterscheidet sich dieser Kurs von anderen?

Seminarsprache: Englisch

· Kann dieses Thema auch als Inhouse-Variante gebucht werden?

Selbstverständlich! Nutzen Sie die Möglichkeit, Ihr Wunsch-Thema exklusiv für Ihr Unternehmen als Inhouse-Veranstaltung durchzuführen. Teilen Sie uns Ihre Wünsche über unseren Inhouse-Assistenten (https://www.ism-academy.de/nc/inhouse/assistent-fuer-inhouse-anfragen/) mit und wir erstellen Ihnen gerne ein unverbindliches Angebot.

Was lernen Sie in diesem Kurs?

Management
Strategisches Management
Kundenbindung
Balanced Scorecard KMU
Change Management
Veränderungsmanagement

Dozenten

ISM ACADEMY-Trainer
ISM ACADEMY-Trainer
Div. Themengebiete

Themenkreis

Instruments and MethodsDevelopment of process fields, launching, positioning, value creation, Controlling, Performance Measurement

Strategic Goals and Corporate Culture
Vision, mission statement, influence of management processes

Details of Strategic Management
Customers, Innovations, brands, employees, supplier value (Stakeholder Analysis), Strategies for enhancing value and growth, Key Success Factors, Key Performance Indicators, ROCC, Organisation Analysis

Market and Competition
Portfolio management, Market field, competition and Outpacing strategies

Instruments and methods for the Strategic Business Units (SBU)
Business analysis, ComStrat analysis, benchmarking, SWOT analysis, value-to-customers, market segmentation, customer retention instruments

Strategy Development

From the positioning development, Communication and Implementation of strategy

Strategy Implementation
Key factors for successful strategy development, Balanced Scorecard, Managing change process

Zusätzliche Informationen

Optionale Übernachtung im Tagungshotel kann zzgl. über die ACADEMY gebucht werden.

Vergleichen Sie diesen Kurs mit ähnlichen Kursen
Mehr ansehen