Strategic Management

Seminar

In Castrop-Rauxel und Dortmund

1.230 € zzgl. MwSt.

Beschreibung

  • Unterrichtsstunden

    13h

  • Dauer

    2 Tage

The strategy of a company has to focus on the Key Success Factors and the relevant value drivers. Strategic Management should stimulate and generate value and the overall company growth, as well as optimising core competences and processes. Therefore this should be able to give firms improved high performance.

Standorte und Zeitplan

Lage

Beginn

Castrop-Rauxel (Nordrhein-Westfalen, NRW)
Karte ansehen
Dortmunder Straße 55, 44575

Beginn

auf Anfrage
Dortmund (Nordrhein-Westfalen, NRW)
Karte ansehen
Lindemannstrasse 88, 44137

Beginn

auf Anfrage

Hinweise zu diesem Kurs

Develop the strategy of firms. Continuous realignment of strategy in order to fulfill the overall growth of the firm. Understanding the phases of the strategic process, Key Success Factors (KFIs) for successful implementation.

Junior executives, Managers

Seminarsprache: Englisch

Selbstverständlich! Nutzen Sie die Möglichkeit, Ihr Wunsch-Thema exklusiv für Ihr Unternehmen als Inhouse-Veranstaltung durchzuführen. Teilen Sie uns Ihre Wünsche über unseren Inhouse-Assistenten (https://www.ism-academy.de/nc/inhouse/assistent-fuer-inhouse-anfragen/) mit und wir erstellen Ihnen gerne ein unverbindliches Angebot.

Fragen & Antworten

Ihre Frage hinzufügen

Unsere Berater und andere Nutzer werden Ihnen antworten können

Wer möchten Sie Ihre Frage beantworten?

Geben Sie Ihre Kontaktdaten ein, um eine Antwort zu erhalten

Es werden nur Ihr Name und Ihre Frage veröffentlicht.

Meinungen

Themen

  • Management
  • Strategisches Management
  • Kundenbindung
  • Balanced Scorecard KMU
  • Change Management
  • Veränderungsmanagement

Dozenten

ISM ACADEMY-Trainer

ISM ACADEMY-Trainer

Div. Themengebiete

Inhalte

Instruments and MethodsDevelopment of process fields, launching, positioning, value creation, Controlling, Performance Measurement

Strategic Goals and Corporate Culture
Vision, mission statement, influence of management processes

Details of Strategic Management
Customers, Innovations, brands, employees, supplier value (Stakeholder Analysis), Strategies for enhancing value and growth, Key Success Factors, Key Performance Indicators, ROCC, Organisation Analysis

Market and Competition
Portfolio management, Market field, competition and Outpacing strategies

Instruments and methods for the Strategic Business Units (SBU)
Business analysis, ComStrat analysis, benchmarking, SWOT analysis, value-to-customers, market segmentation, customer retention instruments

Strategy Development

From the positioning development, Communication and Implementation of strategy

Strategy Implementation
Key factors for successful strategy development, Balanced Scorecard, Managing change process

Zusätzliche Informationen

Optionale Übernachtung im Tagungshotel kann zzgl. über die ACADEMY gebucht werden.

Strategic Management

1.230 € zzgl. MwSt.