ICI-4 Online Research (Open Source Intelligence)

Seminar

In Butzbach, Mannheim, London (Grossbritannien) und an 2 weiteren Standorten

1.290 € zzgl. MwSt.

Beschreibung

  • Unterrichtsstunden

    16h

  • Dauer

    2 Tage

Targeted at: Beginners in the field of competitive intelligence, professional researchers, analysts, information brokers, and journalists.

Standorte und Zeitplan

Lage

Beginn

Bangalore (Indien)
Karte ansehen
Bangalore

Beginn

auf Anfrage
Butzbach (Hessen)
Karte ansehen
Korngasse 9, 35510

Beginn

auf Anfrage
Chicago (USA)
Karte ansehen

Beginn

auf Anfrage
London (Grossbritannien)
Karte ansehen
24 Eversholt Street, NW1 1AD

Beginn

auf Anfrage
Mannheim (Baden-Württemberg)
Karte ansehen

Beginn

auf Anfrage

Fragen & Antworten

Ihre Frage hinzufügen

Unsere Berater und andere Nutzer werden Ihnen antworten können

Wer möchten Sie Ihre Frage beantworten?

Geben Sie Ihre Kontaktdaten ein, um eine Antwort zu erhalten

Es werden nur Ihr Name und Ihre Frage veröffentlicht.

Meinungen

Themen

  • Retrieval of Relevant Data
  • Informattion Media and Research Strategies

Dozenten

Arthur Weiss

Arthur Weiss

Competitive Intelligence und Market Intelligence

Vorher war er als europäischer Marketing-Information-Manager bei einem führenden Informationsdienstleistungsunternehmen tätig. Als Competitive-Intelligence-Spezialist spricht er regelmäßig auf Konferenzen und Tagungen. Weiterhin hat er zahlreiche Artikel in verschiedenen Publikationen verfasst. Arthur Weiss lehrt Marktforschung für das CIM Advanced Certificate für Marketing an der Thames-Valley-Universität. Er ist SCIP-Mitglied und zugelassener Marketer am UK Chartered Institute of Marketing.

Inhalte

The most important competence of Competitive Intelligence and market researchers is retrieval of relevant data. Even professionals tend to act on the next best results given by search engines like Google. Comprehensive and thorough results cannot be expected this way.
Learn the principles of secondary research from initial determination of the research problem to the presentation of results. The specifics of different information media and research strategies are shown with live demonstrations, reinforced with exercises.
This workshop is geared towards professional researchers, analysts, information brokers and journalists, who regularly search for market, competitor, financial or technological information.

Highlights:

  • Organizing the research process
  • Searching the internet
  • Using online databases
  • Case study

Zusätzliche Informationen

Prices: $ 1590 (excl. VAT); INR 44000 (excl. VAT); GBP 1190 (excl. VAT);
Max. number of participants: 15

ICI-4 Online Research (Open Source Intelligence)

1.290 € zzgl. MwSt.