ICI-25 Social Media Monitoring
Seminar
In Paris (Frankreich)
Beschreibung
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Kursart
Praktisches Seminar
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Niveau
Anfänger
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Ort
Paris (Frankreich)
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Unterrichtsstunden
8h
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Dauer
1 Tag
Targeted at: Competitive Intelligence Professionals, Marketing Managers, Business Insight Managers, Business Development Managagers.
Standorte und Zeitplan
Lage
Beginn
Beginn
Meinungen
Themen
- Innovative Analysis Methods
- Current Developments in Digital Communication
- SONAR
- MONITOR
- FOCUS Analysis Formats
Dozenten
Prof. Dr. Martin Grothe
Business Intelligence und Wissensmanagement
Prof. Dr. Martin Grothe unterstützt seit mehreren Jahren zumeist große Unternehmen mit klaren Konzepten bei der Potenzialnutzung von Business Intelligence und Wissensmanagement. Neben der Aufgabe als Geschäftsführer der Complexium GmbH, Berlin, vertritt Prof. Grothe als Gastprofessor am Institute of Electronic Business, einem An-Institut der Universität der Künste Berlin, insbesondere den Bereich virtuelle Gemeinschaften. In zahlreichen Publikationen zu diesen Themenfeldern wird die Brücke zwischen wissenschaftlicher Klarheit und praxisorientiertem Nutzen geschlagen.
Inhalte
The analysis of digital communication makes a significant contribution towards the generation of market and competitor knowledge. The advantage of the Internet, the quick, seismographic recording of impulses and opinions, can be directly capitalized upon.
The Internet has since become a marketplace for opinions, a platform for testing and launching new trends and an influential component in the competitive arena. Digital communication is important. Because it is available, because it is growing and because it influences target groups such as consumers, patients, voters, decision makers, journalists and activists etc.
Highlights:
- Basics
- Areas of analysis
- Application scenarios and examples
- Recommended courses of action
Zusätzliche Informationen
Max. number of participants: 15
ICI-25 Social Media Monitoring