Modul Training

Strategic Key Account Management

Modul Training
In Köln, Stuttgart und Berlin

Preis auf Anfrage
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Wichtige informationen

Tipologie Seminar
Ort An 3 Standorten
Unterrichtsstunden 15h
Dauer 2 Tage
Beschreibung

A close relationship with key strategic customers is the ultimate competitive advantage a company can achieve. Studies show that professional Key Account Management (KAM) leads to strong, long-term customer loyalty and a significant increase in profits. Successful KAM requires aligning your entire organization, including its strategy, processes, structures and people, with Key Accounts´ requirements.

YOUR BENEFITS
The participants will learn how to ...
Build and manage the relationship with key customers as a longterm approach to build customer loyalty and increase profits.
Segment customers based on their attractiveness and profit potential.
Align the entire organization with Key Accounts´ requirements.
Develop and implement effective Key Account plans.
Calculate the return on investment (ROI) for their company and the Key Accounts.

CONTENTS
 Why strategic Key Account Management
- Providing added value for the customer and your organization
- Strengthening customer loyalty and your organization´s competitive position
 Stages in introducing KAM
 Selecting strategic customers based on a list of criteria
- Hard and soft criteria
 Types of Key Account Management
- Slim KAM and strategic partnership
- International KAM
 Key Account Analysis and Planning
- Analyzing customer needs and purchasing processe
- Analyzing the customer´s market position and competitive powe
- Analyzing your situation as a supplier
- Developing attractive offerings and a cooperation strategy
 Integrating KAM into your organization
- Front-end and back-end organization
- KAM as a line, matrix and staff function
 Establishing effective Key Account Management processes and systems
 Selecting and qualifying Key Account Managers
 Managing Key Account teams
 Remuneration and incentive systems
 KAM Controlling

Einrichtungen (3)
Wo und wann

Lage

Beginn

Berlin
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Beginn

auf Anfrage
Köln (Nordrhein-Westfalen, NRW)

Beginn

auf Anfrage
Stuttgart (Baden-Württemberg)
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Magstadter Straße 2-4, 70569

Beginn

auf Anfrage

Fragen & Antworten

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Was lernen Sie in diesem Kurs?

Management
Key Account
Key Account Management
Entwicklung
Calculate
Build
Manage
Develop
International KAM
Loyalty

Dozenten

wird noch genannt
wird noch genannt
Führung

Themenkreis

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Sie entscheiden über das Thema, die Ziele und die Inhalte des Trainings. Sie definieren Ihre Schwerpunkte und Themen, wir schneidern die Seminarinhalte auf Ihre Anforderungen zu. Selbstverständlich ist eine Kombination aus verschiedenen Seminarthemen möglich.

Sie entscheiden, wann das Training stattfindet. Das Training berücksichtigt Ihre zeitlichen Vorgaben. Die Durchführung kann ohne Aufpreis auch am Wochenende stattfinden, das sichert Ihnen den gewohnten Arbeitsfluss in Ihrem Unternehmen unter der Woche.

Sie entscheiden über die konkrete Umsetzung. Unsere Methodik orientiert sich an Ihren Mitarbeitern und Ihren Zielen: Training, Coaching am Arbeitsplatz oder Workshop. Ihre Praxis steht bei unserer Arbeit im Mittelpunkt.

Gut kalkulierbar, im Festpreis sind enthalten
  • detaillierte Seminarunterlagen, Schreibblöcke und Stifte
  • qualifiziertes Teilnehmerzertifikat
  • sämtliche Reisekosten und Spesen des Trainers
  • Teilnehmerzahl bis 10 Personen
  • Unser Tagessatz: 1.000 € - 1.900 € zzgl. MwSt.
Wir beraten Sie gerne und stellen gemeinsam mit Ihnen ein optimales Trainingskonzept für Sie zusammen.

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