Strategic Key Account Management
Seminar
In Stuttgart, Köln und Berlin
Beschreibung
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Kursart
Seminar
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Ort
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Unterrichtsstunden
15h
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Dauer
2 Tage
A close relationship with key strategic customers is the ultimate competitive advantage a company can achieve. Studies show that professional Key Account Management (KAM) leads to strong, long-term customer loyalty and a significant increase in profits. Successful KAM requires aligning your entire organization, including its strategy, processes, structures and people, with Key Accounts´ requirements.
YOUR BENEFITS
The participants will learn how to ...
Build and manage the relationship with key customers as a longterm approach to build customer loyalty and increase profits.
Segment customers based on their attractiveness and profit potential.
Align the entire organization with Key Accounts´ requirements.
Develop and implement effective Key Account plans.
Calculate the return on investment (ROI) for their company and the Key Accounts.
CONTENTS
Why strategic Key Account Management
- Providing added value for the customer and your organization
- Strengthening customer loyalty and your organization´s competitive position
Stages in introducing KAM
Selecting strategic customers based on a list of criteria
- Hard and soft criteria
Types of Key Account Management
- Slim KAM and strategic partnership
- International KAM
Key Account Analysis and Planning
- Analyzing customer needs and purchasing processe
- Analyzing the customer´s market position and competitive powe
- Analyzing your situation as a supplier
- Developing attractive offerings and a cooperation strategy
Integrating KAM into your organization
- Front-end and back-end organization
- KAM as a line, matrix and staff function
Establishing effective Key Account Management processes and systems
Selecting and qualifying Key Account Managers
Managing Key Account teams
Remuneration and incentive systems
KAM Controlling
Standorte und Zeitplan
Lage
Beginn
Beginn
Beginn
Beginn
Meinungen
Themen
- Management
- Key Account
- Key Account Management
- Entwicklung
- Calculate
- Build
- Manage
- Develop
- International KAM
- Loyalty
Dozenten
wird noch genannt
Führung
Inhalte
Sie entscheiden über das Thema, die Ziele und die Inhalte des Trainings. Sie definieren Ihre Schwerpunkte und Themen, wir schneidern die Seminarinhalte auf Ihre Anforderungen zu. Selbstverständlich ist eine Kombination aus verschiedenen Seminarthemen möglich.
Sie entscheiden, wann das Training stattfindet. Das Training berücksichtigt Ihre zeitlichen Vorgaben. Die Durchführung kann ohne Aufpreis auch am Wochenende stattfinden, das sichert Ihnen den gewohnten Arbeitsfluss in Ihrem Unternehmen unter der Woche.
Sie entscheiden über die konkrete Umsetzung. Unsere Methodik orientiert sich an Ihren Mitarbeitern und Ihren Zielen: Training, Coaching am Arbeitsplatz oder Workshop. Ihre Praxis steht bei unserer Arbeit im Mittelpunkt.
Gut kalkulierbar, im Festpreis sind enthalten
- detaillierte Seminarunterlagen, Schreibblöcke und Stifte
- qualifiziertes Teilnehmerzertifikat
- sämtliche Reisekosten und Spesen des Trainers
- Teilnehmerzahl bis 10 Personen
- Unser Tagessatz: 1.000 € - 1.900 € zzgl. MwSt.
Strategic Key Account Management